هر ساله روز پژوهش مانند اکثر عوامل و رويدادها مهم شاهد کمترين توجه در صنايع چاپ و بسته بندي است، اين درحالي است که محققان بر اساس آمار معتقدند به ازاي هر واحد پولي سرمايهگذاري در پژوهش، معادل30 واحد سود به دست مي آيد که اين مي تواند به کسب و کار ها و اقتصاد کشور، توليد ناخالص ملي کمک قابل توجهي کند.
آژانس خبري چاپ و بسته بندي ايران، امسال اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندي در روز پژوهش اقدام به انتشار بخشي از فعاليتهاي خود نموده است. در اين متن بصورت فهرست وار به بخشي از فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي اين تشکل و چشم انداز کنوني بيان شده است. در اين متن آمده است
بر اساس برنامه ريزي هيات مديره اتحاديه، تشکيل کارگروه ها و فعالسازي آنها، تشکيل کارگروه تخصصي آموزش، بررسي بازارهاي صادراتي منطقه در دو بخش شمالي(منطقه CIS) و جنوبي(کشورهاي حاشيه خليج فارس) و معرفي و توسعه فعاليتها و حمايت صادراتي از شرکتهاي دانش بنيان و. از جمله اهداف پژوهشي اين اتحاديه بوده است.
حضور پنج دوره پياپي پاويونملي صنعت چاپ و بسته بندي و به اهتزار درآوردن پرچم جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه دبي، اعزام هيات تجاريتحقيقاتي چهار دوره به ليبل اکسپوي اروپا، اعزام هيات تحقيقاتي تجاري دو دوره به نمايشگاه دروپا، بررسي و تحقيق گسترده بر بازارهاي شمالي کشور(منطقه کشورهاي CIS) و تهيه رزومه از کشورها با مقاصد صادرات چاپ و چاپ بسته بندي و منطقه جنوبي (کشورهاي حاشيه خليج فارس) با هدف بازار شناسي و بازار سنجي ازجمله اينفعاليتهاي پژوهشي بوده است.براي اطلاع بيشتر از قيمت سررسيد تبليغاتي و خريد سالنامه روي لينک کليک نماييد.
اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندي ايران همچنين با ايجاد کارگروه هاي تخصصي نگاه کاملا هدفمند به اعضا خود براي رشد و توسعه پايدار صادرات داشته است و باتوجه به اهميت روز افزون آموزش حينخدمت اقدام به تشکيل کارگروه تخصصي آموزش نموده است که اين کارگروه تنها نهاد تخصصي آموزشي در تشکلهاي کشور مي باشد.
برگزاري دو سمينار بين المللي ليبل، برگزاري دوره آموزشي تخصصي کسب و کار در صنعت چاپ ، کارگاهاي محاسبه بهاي تمام شده خدمات و ده ها دوره آموزشي از جمله اين فعاليتها است.
ماحصل اين فعاليتها ايجاد زير ساخت مناسب در حوزه هاي مختلف مانند بخش چاپ ليبل و بازدارندگي از واردات95درصدي ليبل چاپ شده و سپس با تحقيقات بازار، صادرات به عراق و افغانستان بوده است. همچنين اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندي ايران با حمايت همه جانبه از شرکتهاي دانش بنيان توانسته صادرات محصولات و خدمات چاپي را تا مکزيک و قلب اروپا ارتقاء بخشد.
در اين رستا اتحاديه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندي در نيمه دوم سال جاري همکاري هاي پژوهشي مشترکي با نهادهاي معتبر دانشگاهي کشور در راستاي توسعه چاپ و بسته بندي و نقش آن در حوزه سلامت غذا و دارو آغاز نموده است.
اينتشکل تحقيقات گسترده اي در بازار صادراتي روسيه آغاز نموده و نقاط ضعف و قوت چاپ، چاپ بسته بندي و بسته بندي ها ايراني تحليل و بررسي مي کند که گزارشکامل آن براي اعضاي فعال تشکل و نهادهاي مربوطه بزودي ارسال و اطلاع رساني خواهد شد.
منبع: مرکز اطلاعات کاغذ ايران
درباره این سایت