نظرسنجي از مشتريان
اين روش قديمي همچنان يکي از موثرترين روشهاي جمعآوري اطلاعات قابل اعتماد و عيني در مورد مشتريان است. به طور مثال در زمان سفارش سررسيد فرد بعد سپري شدن زمان مقرر حتما بايد بررسي و ميزان رضايتش سنجيده شد.
گرايشات صنعت
الگوهاي کاري شرکتهاي گوناگون را مشاهده و بررسي کنيد. نشريات تخصصي را بخوانيد و با روشهاي مشتريمداري آشنا شويد.
تماس رو در رو
آيا به راستي ميدانيد مشتريانتان چرا و چطور خدمات شما را ميخرند و با محصولات نهايي چه ميکنند؟ هيچ چيز بهتر از بيرون رفتن از شرکت و ملاقات مستقيم با مشتريان نيست.
تحقيقات بازار اطلاعاتي اساسي در مورد عادتهاي خريد مشتريان، نيازها، ارجحيتها و تفکرات آنها به دست ميدهد.
سنجش
با يک پرسشنامه خوب ميتوانيد نمونهاي از مشتريان را در گروه هدف خود ارزيابي کنيد. هر چه گروه بزرگتر باشد، نتايج دقيقتري به دست ميآيد.
گروههاي منتخب
جلساتي را با گروه مشخصي از مشتريان برگزار کنيد و با آنها در مورد سوالات از پيش تعيين شده مباحثه کنيد.
مصاحبههاي شخصي
در اين نوع گفتوگوها به طور معمول اطلاعات آماري به دست نميآيد، اما ديدگاهها به خوبي مشخص ميشوند. مشتريان در اين مصاحبهها نگرانيهاي ناگفته خود را بازگو ميکنند که دانستن آنها در بهبود خدمات شما موثر است.
خدمات آزمايشي
با ارايه خدمات آزمايشي ميتوان واکنش مشتريان را در مورد محصول يا خدمات جديد به دست آورد.
ويژگي منحصر به فرد خدمات يك شرکت که به ديد مشتري بهترين مزيت است، ارزشمندترين دارايي شرکت محسوب ميشود. آيا ميدانيد خدمات شما چه فايدهاي براي مشتريانتان دارد؟ چرا ترجيح ميدهند با شما کار کنند و نه با رقيب شما؟ اين موضوع بايد مرکزيت فعاليتهاي بازاريابي شما باشد. در زمينه سررسيد بسياري از مشتريان سررسيد اختصاصي نياز دارند که ميتوان با ارائه انتخابها و فرصت هاي جديد مشتريان را تبديل به مشتريان دائمي خود کرد.
از ويژگيهاي سودآور، رضايتبخش و متمايز خدمات خود براي مشتري آگاه باشيد و آنها را به پيام اصلي شرکت خود تبديل کنيد.
منبع: آژانس خبري چاپ و بسته بندي
درباره این سایت