حال با اين تفاصيل نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي تهران در بين اين نمايشگاه‌هاي جهاني چه جايگاهي دارد؟ جواب کاملا مشخص است؛هيچکدام !

متاسفانه سير پيموده شده توسط مديران از آغاز تا کنون شامل فراز و فرودهاي بسياري بوده، طي اين 26 دوره اجراي نمايشگاه، چهار دوره مديريت به خود ديده که بررسي هر کدام بحث مفصلي مي‌طلبد، اما اجمالا مي‌توان به اين نکات اشاره داشت که دوره اول برگزاري آن با انکه به دست افراد غيرمتخصص در صنعت چاپ برگذار شد و کميت امروزه را نداشت اما از لحاظ کيفيت و حضور برندهاي مطرح بين المللي در سطح بالايي قرار داشت.در اين نمايشگاه بسياري از توليدکنندگان داخلي در زمينه چاپ سررسيد اختصاصي و خريد سالنامه حضور دارند.

اين روند در دوره دوم با افزايش کميت در کنار کيفيت به کار خود ادامه داد و حضور پر تعداد مديران و متخصصان از کشورهاي اروپايي و آسيايي نويد حرکت به سوي برندينگ و قرار گرفتن در سطح نمايشگاه‌هاي منطقه‌اي را مي‌داد اما با شروع دوره مديريت سوم اين اتفاق به محاق رفت و سير نزولي آن آغاز شد؛ عدم حضور برندهاي مطرح و شرکت‌هاي اروپايي هر سال کمتر و کمتر شده به طوري که در دوره چهارم اين مديريت به غير از يک دوره آن هم به طور خاص ديگر شاهد حضور آنها نبوديم. در اين ميان بايد گفت مديريت مبتني بر نگاه کاسبکارانه به جاي توسعه گرا، داشتن مديريت سنتي و دوري از مديريت مبتني بر علم روز، نداشتن هدف براي حضور در سطح بين‌المللي و ساخت برند جهاني و در کنار آن عدم معرفي کشور ايران به‌عنوان بازاري با ظرفيت‌ها و پتانسيل بالا چه در امر واردات ماشين‌آلات و مومات و چه در امر توانمندي‌هاي فني و صادرات محصولات چاپي باعث شده اين نمايشگاه در حد يک بنگاه بازاريابي داخلي تنزل پيدا کند.

افول کيفي اين رويداد بنا به نظر مديران اجرايي نمايشگاه مرتبط با تحريم‌ها است که از نظر بنده اين دليل مردود است زيرا سال‌ها است که اين نمايشگاه تبديل به بنگاه بازاريابي شده حتي قبل از شروع تحريم‌ها و طبيعي است در چنين شرايطي انتظار بهبود فضاي کسب و کار براي صنعت چاپ کشور کمي عبث است.

رويدادي که مي‌توانست و مي‌تواند سکوي پرتاپ اين صنعت و يا به عبارتي پل ارتباطي با بازارهاي منطقه‌اي و جهاني باشد متاسفانه به اين درجه از نزول رسيد است.

و در پايان بايد گفت مسلم آنکه اين نمايشگاه متعلق به شخص نبوده و براي صنعت چاپ کشور است، هر شخصي که اداره و برگزاري آنرا بعده بگيرد ثمره زحمات و تلاش‌هايش متعلق به صنعت چاپ و نسل‌هاي بعدي مديران نمايشگاه خواهد بود. پس چه بهتر که در راه توسعه با نگاه ملي و فرامنطقه‌اي و با تغيير در شيوه‌هاي مديريت و اجرا و رفع موانع، آن را به برندي مطرح در دنياي نمايشگاهي صنعت چاپ بدل کرد.

با همکاران آژانس خبري چاپ و بسته بندي ايران تلاش ميکنيم تا بخشي از انتقادها به نمايشگاه چاپ و بسته بندي تهران را اطلاع رساني نماييم.


منبع: آژانس خبري چاپ و بسته بندي


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : نمايشگاه ,دوره ,مديريت ,صنعت ,حضور ,مديران ,بنگاه بازاريابي ,بسته بندي ,تنزل پيدا ,آژانس خبري ,داخلي تنزل ,بنگاه بازاريابي داخلي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بهترین خرید محصولات سند اجاره ای و فیش حقوقی جهت ازادی زندانی در سریعترین زمان و کمترین قیمت پایگاه اطلاع رسانی هیأت محبان اهل بیت (ع) شهر برازجان Brian گروه میز اداری ام دی اف و پارتیشن پارتیش Eduardo گروه تلگرام تبلیغ کده شهرکرد raviss فضیلت صلوات وبلاگ مجموعه فرهنگی فدائیان زینب (سلام الله علیها)