بهبود شرايط کسب و کار چاپ با مديريت بحرانکسب و کار چاپ متاسفانه چندي است دچار بحران هاي کوچک و بزرگ شده و متاسفانه اين روند باعث خروج تعدادي از واحدهاي چاپ از گردونه فعاليت شده در زيمنه چاپ سررسيد اختصاصي و چاپ تقويم روميزي شده  است.

خبرگزاري تسنيم - ابوالفضل ايمني کارشناس ارشد مديريت کسب و کار هاي جديد

اگرچه مديريت بحران يک واکنش فوري است، اما گاهي روند يک کسب و کار ناخودآگاه بسمتي حرکت مي کند که مدير کمتر متوجه ورود به شرايط بحراني مي شودو در يک غفلت و يک فرصت کوتاه عمق بحران بيشتر و مديريت آن دشوار تر مي شود.

در اصل مديريت بحران پروسه برنامه‏ريزي و عملکرد است که با ديدن به صورت سيستمي بحران‏ها و تجزيه و تحليل در جستجوي پيدا کردن ابزاري است که از اين بحران جلوگيري کرده و يا عواقب آن را تاحد ممکن کاهش دهد.

براي بهبود شرايط کسب و کار در بحران ابتدا بايد يک مدير برخود مسلط باشد و استرس و اضطراب را تا حد ممکن از خود و محيط کسب وکار دور نمايد تا دچار تصميمات اشتباه بعدي نگردد؛ امسال (1397) قراردادهاي ساليانه بسته شده براي ارايه خدمات چاپ با رشد قيمت مومات و مواد اوليه بحران بزرگي براي برخي از چاپخانه داران ايجاد نمود. برخي مديران چاپخانه بلافاصله با صاحب سفارش و سازمان مربوطه مذاکره کردند و متاسفانه برخي يا يک تصميم اشتباه اقدام به ادامه توليد گرفتند که اکنون با مشکلات عديده و بزرگتري مواجه شده اند.

در اين شرايط بايد اولويت کسب وکار را به بقا داد تا سود؛ زنده ماندن کسب و کار الويت اصلي است تا يک سود مقطعي و گذرا، اقتصاد دانان معتبر جهان معتقدند پس از هر سختي و رکود اقتصادي يک فضاي باز و رونق خواهد بود.

مديريت هزينه از ديگر نکات کاربردي در شرايط بحران است، کاهش دقيق و حساب شده هزينه ها در يک چاپخانه مي تواند از حذف اضافه کار تا تعديل نيرو باشد، اما نکته قبل توجه در اين فرايند تصميم گيري دقيق و کارشناسي شده است. مدير چاپخانه بايد با شناخت و بينش اقتصادي حاصل از تجربه نيروهاي کارآمد را حفظ نموده و تعديل را بر اساس شرايط بازار ايجاد نمايد. براي اينکار بايد برنامه ريزي داشت و تلاش نمود نااميدي دربين کارکنان رخنه‌ نکند.

حفظ و نگهداري نقديگي يکي ديگر از نکات مهم شرايط بحران براي کسب و کارها است ، چاپخانه دار در اين شرايط بايد به نقد فروشي با حاشيه سود کم اولويت دهد؛ هرچند اينکار‌ در صنعت چاپ دشوار و اندکي پيچيده است، اما درصورت ايجاد تيم هايي مشتکل از‌چند چاپخانه و اطلاع رساني به همکاران براي يک وفاق صنفي مي توان به نتيجه مطلوب رسيد.

يک مدير چاپخانه در شرايط بحران بايد ارتباطات درون سازماني را گسترش دهد و شرايط حاکم براي نيروها شرح داده شود؛ اين کار کمک شاياني به فضاي حاکم بر کسب و کار يک چاپخانه و روند توليد خواهد داشت. همچنين مدير چاپخانه بايد به صورت روزانه آمار و اطلاعات کسب کار و بازرا خود را دنبال کند، روندي که کمک شاياني به پيش بيني بازار هدف خواهد کرد.

برخي از مديران (غالبا جوان ترها) در هر شرايط به دنبال توسعه چاپخانه و کسب و کار خود هستند، اما در شرايط بحران بايد طرحهاي توسعه اي را متوقف کرد ودر مقابل مطالعه، آموزش و مشاوره تخصصي را بسيار جدي گرفت.

بازنگري سبد محصولات و توليدات کمک شاياني در شرايط بحراني است و در اين شرايط هيچگاه نبايد فروش رامتوقف کرد، اما بدون شک بحران و رکود فرصت هايي نيز بهمراه دارد؛ مدير بايد در اين شرايط هوشمند و فرصت ياب باشد و با تلاش کنترل امور را به بهترين شکل در دست گيرد.

نکته مهم و کارآمد ديگر بهره مندي از خلاقيت و قوه ابتکار کل کارکنان مجموعه است، مديرچاپخانه مي تواند با ايجاد فضاي مناسب از خلاقيت کارکنان براي بهبود شرايط کسب و کار خود بهره جويد.

تغيير روش فروش و بازاريابي از ديگر ابزارهاي کاربردي عبور از شرايط بحران است، امروز با رشد اينترنت و متدهاي جديد مانند ديجيتال مارکتينگ مي توان به بازارهاي بالقوه اي در بستر وب دست يافت.

و در پايان شايان ذکر است دوري از بدبيني و ايجاد تفکر مثبت کمک شاياني به تسريع موارد فوق الذکرخواهد نمود. بدبيني، نااميدي و اضطراب و نگراني بيهوده و افراطي، مانند سنگي است که در درياچه‌اي بيفتد.اين سقوط طول موج‌هايي را به شکل حلقوي در اطرافش پديد مي‌آورد که در ابتدا کوچک اند و به تدريج بزرگ و بزرگ‌تر مي‌شوند و براي دقايقي آب را از حالت س خارج مي‌کنند. در شرايط بحران امواج منفي بيشتر از هميشه اينگونه اند و مي‌توانند اوضاع يک کسب و کار را آشفته کنند و حتي آن را کاملا از بين ببرند.

اما با يک مديريت صحيح و آگاهانه امواج مثبت همفکري و همکاري و خلاقيت گروه مصمم و با اراده کارمندان و صاحب يک کسب و کار هم به اين رويه وارد عمل مي‌شوند. حلقه‌ها و ارتعاشات به وجود آمده از عقايد و ديدگاه‌هاي مثبت، در اوضاع نابسامان يک مجموعه کاري تغييراتي ايجاد کرده و در نهايت آن را به ثبات و رشد و توسعه خواهند رساند، حال انتخاب باشماست .


منبع: آژانس خبري چاپ و بسنه بندي


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : شرايط ,بحران ,چاپخانه ,بايد ,مديريت ,ايجاد ,شرايط بحران ,بهبود شرايط ,مدير چاپخانه ,مديريت بحران ,چاپخانه بايد ,براي بهبود شرايط
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید اینترنتی Language Lover یک عدد در راه قضاوت Frank Indra نوای دلها نرم افزار فاکتور خرید و فروش نانو یوفو