تمامي مسئلي که در زير مطرح ميشود براي توليدکنندگان در هر زمينه ميخواهد سررسيد يا سالنامه باشد يا هر محصول ديگر تبليغات مانند چاپ سررسيد تبليغاتي حائز اهميت است.


«ب» اول: بازار
نخستين «ب» اثر گذار، بازار است که شامل مجموع? مشتريان واقعي و پتانسيل براي يک کالا، مجموعه ي چرخه ي فروش و عرضه ي کالا و مکان فروش آن است. در اين فضا ما بايد بدانيم بازيگرهاي اصلي بازار کيستند؟ چرخه ي فروش به چه شکل است و تفکر مصرف کننده نسبت به رقبا و جايگاهي که بازار در ذهن خريدار دارد، کجاست؟ راهبرد موفق در بازار با اين سوالات ايجاد مي شود: به چه مشترياني خدمت مي رسانيم؟ چگونه مي توانيم به بهترين نحو به اين مشتريان خدمت برسانيم؟ به چه مشترياني خدمت خواهيم رساند؟
“ب” دوم: بينش مخاطب
برخي از اين کلمه استفاده مي کنند ، برخي بيشتر ادعا مي کنند، اما بدون شک تعداد بسيار کمي، واقعا به جستجوي آن مي‌پردازند و فقط بعضي ها به آن دست مي‌يابند.
نقش يافتن بصيرت و بينش عميق مخاطب، تنها توليد يک برگه اطلاعاتي نيست! زنجيره‌اي از اين يافته‌ها، به منزله، الهامات است! بينش ها، تعاريف کوتاهي هستند که از عمق درک نگرش و اعتقاد مشتري در تجربه مصرف به وجود آمده‌اند! اما آنها در ما فهم تازه اي را ايجاد مي کنند، فهم ما را در بستربرند، تغيير مي‌دهد. مشکل يافتن بينش مخاطب چيست؟ نمي دانيم به دنبال چه مي‌گرديم!

بينش مخاطب چيست؟
بينش مخاطب در واقع يک حقيقت عميق در مورد مخاطبان است که بر اساس رفتار، تجربيات، اعتقادات، نياز يا خواسته ي آنها شکل مي گيرد و با موضوعات مربوط به مخاطب هدف در ارتباط است. در هنگام راه اندازي و توسعه ي يک محصول جديد، بازاريابان نيازمند شناسايي بينش مخاطب هستند تا در جايگاه درستي قرار بگيرند و بدانند که فرآيند را چگونه آغاز کنند و بفهمند که ديگران چگونه در گذشته به موفقيت رسيده اند.

“ب” سوم: برند و جايگاه آن
جايگاه رقـبا را در نزد مخاطبـــين بيابيم، بدانيم آنها کجــــــا هستند؟ ضعـف و قوتـــشان چيست؟و بدانيم که چرا ديگران به آن احتــرام ميگذارند؟
براي ايده اصـلي فروش بايد موقعــيـت تعيين شود در نتيجه بايد جايگاه سازي انجام شود و براي جايگاه سازي بايد يک محل خاص در ذهن مشتري براي محصول و يا خدمات ايجاد شود و مشکلات بر اساس مزايا ، ويژگي هاي محصول/ قيمت/کيفيت، بررسي شوند .
جايگاه يک « کــالا» يا « نـام تجــــاري »:
موقعـيت يک کــالا يا يک شــرکت خدمــاتي به، تصـوير آن در ذهـن مخاطــبين و چگونـگي رفتـــار مصـــرف کنــنده در ارتبــــاط با آن، بستگي دارد.
اين ارتباط از طريق رسانه ها و به وسيلـــه ي پيامــي که مزايــاي کــالا و خدمـــات مورد نظر را به خوبي منتــــقل ميکند، برقرار ميشود.

“ب” چهارم: بسته بندي و ارتباطات
ارتباطات يکپارچه بازاريابي، مفهومي است که بر اساس آن يک شرکت، اکثر کانال هاي ارتباطي‌اش را براي انتقال پيامي شفاف و يکپارچه درباره سازمان و محصولاتش، به دقت يکپارچه و هماهنگ مي سازد. ـ “فيليپ کاتلر
بسته بندي يکي از ارکان مهم و شکل دهنده ي يکپارچگي برند است. امروزه ديگر نمي توان با طراحي ها و فعاليت هاي منفرد به فدرت واقعي برند دست پيدا کرد.
تغيير در چشم انداز رسانه اي باعث شده است که نياز جديدي در سازمان ها براي ارتباط با مخاطبين شکل بگيرد. ارتباطات منسجمي که بر اساس داده ها و يافته هاي عميق بازار باشد. مردم به شدت دچار آلودگي اطلاعات شده اند و انتخاب متمرکز دشوار شده است!


منبع: چاپ و نشر


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

daroo1 کرکره برقی ارزان قیمت Terry تورهای لحظه آخری خرید کادو و هدیه و ظروف یکبار مصرف Courtney Kim هتل های کیش Steve Samantha